هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸

با گوشی به جنگ سرطان بروید!

شناسه مطلب: ۴۲۱ بازدید: ۳۱۵۹

اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های متعددی برای نصب روی تلفن همراه و تبلت‌ها وجود دارند که هر یک نیز کارایی و قابلیت خاص خود را دارند و برای انجام کاری خاص ساخته شده‌اند. به تازگی هم تیمی از برنامه‌نویسان خوش‌ذوق اپلیکیشنی ساخته‌اند که می‌تواند پژوهشگران را در درمان سرطان یاری نماید. اما اشتباه نکنید، این یک برنامه اسرارآمیز نیست که بتواند از قدرت ذهن برای این کار استفاده کند و در واقع حاصل همکاری شعبه اتریش سامسونگ و دانشگاه وین است.

به گزارش طراحی سایت سراج، زمانی که ما در خواب به سر می‌بریم گوشی‌های تلفن ما نیز بدون استفاده در گوشه‌ای از اتاق به حال خود رها می‌شوند و این بدان معناست که میلیون‌ها پردازنده قدرتمند برای ساعت‌ها بلا استفاده می‌مانند.

این برنامه که Samsung Power Sleep نام دارد تنها برای گوشی‌های اندرویدی موجود است. عملکرد این برنامه به این شکل است که ابتدا شما ساعت را کوک می‌کنید و از زمانی که آلارم گوشی کوک می‌شود تا لحظه خاموش شدن آن، گوشی اطلاعات شما را از طریق ماتریکس شباهت پروتئین‌ها (SIMAP) پردازش می‌کند.
این ماتریکس در واقع نوعی پایگاه داده‌ای است که شباهت‌های موجود میان رشته‌های مختلف پروتئین بدن را بررسی می‌کند و سپس اطلاعات بدست آمده از طریق آن برای طراحی یک شیوه درمانی سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. اما مشکل آنجاست که این کار نیازمند در اختیار داشتن توان پردازشی بسیار بالایی است. البته در حال حاضر شبکه‌های جهانی روی حل این مسأله کار می‌کنند و تردیدی نیست که افزوده شدن قدرت پردازشی تلفن‌های هوشمند می‌تواند گامی دیگر در جهت رسیدن به این هدف باشد.

دانشمندان برای مبارزه با بیماری‌هایی نظیر آلزایمر و انواع سرطان باید نحوه چینش پروتئین‌های بدن را بدانند و برای این مسأله به توان پردازشی بالایی نیاز دارند. اپلیکیشن Power Sleep در واقع پلی است میان علم و جامعه! طرز کار این برنامه نیز به این نحو است که کاربر ابتدا آلارم گوشی خود را از صفحه اصلی تنظیم نموده و از آن زمان تا هنگام فعال شدن آلارم، این پردازنده‌ها در اختیار تیم پژوهشگران قرار می‌گیرد تا اطلاعات مورد نظر خود را از این طریق پردازش نمایند.
 
برنامه تنها زمانی شما را به شبکه متصل می‌کند که گوشی شارژ کامل داشته باشد و به یک شبکه وای‌فای متصل شده باشد، به این ترتیب چنانچه از نظر شارژ باتری یا پهنای باند در مضیقه باشید برنامه فعال نخواهد شد. اما مشکل آنجاست که با افشاگری‌های اخیر در مورد فعالیت‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا تعداد افرادی که حاضرند اطلاعات خود را در اختیار مجریان این طرح قرار دهند بسیار اندک است و در واقع نگرانند که در کنار این داده‌ها، اطلاعات دیگری نیز از داخل گوشی تلفن همراه‌شان در اختیار دانشمندان و حتی سازمان‌های دولتی ایالات متحده آمریکا قرار گیرد.
 

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن