هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳

چند نكته مهم براي اينكه "لپ تاپ" بيشتر عمر كند

شناسه مطلب: ۵۸۱ بازدید: ۳۸۸۰

توصيه هايي براي اين که طول عمر لپ تاپتان را بيشتر کنيد و بازدهي آن را افزايش دهيد.

به گزارش طراحی سایت سراج، امروز مي خواهيم چند توصيه ساده بکنيم که براي کاربران تازه کار لپ تاپ بسيار مفيد است و براي قديمي ها اگر چه آشنا است اما ممکن است نسبت به رعايت آنها بي تفاوت شده باشند. توصيه هايي براي اين که طول عمر لپ تاپتان را بيشتر کنيد و بازدهي آن را افزايش دهيد. کل کار هايي را که بايد انجام دهيد را در ۶ روش ساده و کاربردي خلاصه شده است که در نگاه اول ساده به نظر مي رسد ولي بسيار تاثير گذار است.

در هنگام کار با لپ تاپ آن را روي يک سطح صاف و سخت قرار دهيد. لپ تاپ رايانه‌اي بسيار جمع و جور و کوچک است، که فضاي خالي کمي بين قطعات آن با يکديگر و با بدنه وجود دارد. بنابراين بيشتر گرماي توليد شده توسط اين تجهيزات بايد از زير و اطراف بدنه لپ تاپ خارج شود. اگر سطح زير لپ تاپ صاف و سخت باشد فضاي کافي براي تهويه هواي گرم وجود دارد. بعضي افراد عادت دارند با لپ تاپ در رختخواب کار کنند ولي با قرار دادن آن بر روي تشک نرم نه تنها همين مسير محدود براي تهويه هواي گرم مسدود مي شود بلکه خاصيت عايقي رختخواب سبب مي شود سطح زيرين لپ تاپ شما به شدت گرم شود که اين معضل مي تواند صدمه جدي به لپ تاپ يا نوت بوک شما وارد کند.

براي نگهداري لپ تاپ از کيف استفاده کنيد. استفاده از کيف لپ تاپ به خصوص براي افرادي که زياد مسافرت مي کنند، حياتي است. اين کيف ها داراي يک لايه بالشتک و يک لايه محافظ است که از نوت بوک شما در برابر ضربه، خراشيدگي، تکان هاي شديد و لرزش محافظت مي کند. و اگر يک کيف لپ تاپ با کيفيت و ضد آب داشته باشيد در صورتيکه در زير باران گير بيفتيد مشکل نفوذ آب را نخواهيد داشت. و اگر ناخواسته لپ تاپ از دست شما بيفتد احتمال صدمه ديدن يا صدمه جدي ديدن آن بسيار کمتر است. فايده ديگر استفاده از کيف نفوذ کمتر گرد و خاک به داخل آن است بنابراين خنک کاري آن بهتر انجام خواهد گرفت. بهتر است يک پارچه يا کاور مناسب در کيف لپ تاپ خود داشته باشيد و وقتي که مي خواهيد لپ تاپ خود را خاموش کرده و مدت طولاني  روي ميز رها کنيد، بهتر است روي آن را بپوشانيد تا گرد و خاک به داخل آن نفوذ ننمايد.

از کولر لپ تاپ استفاده کنيد. کولر لپ تاپ يک وسيله مسطح است که داخل آن فن وجود دارد و به تهويه و خنک کاري لپ تاپ کمک مي کند و در زير آن قرار مي گيرد. اين کولر ها تغذيه الکتريکي خود را از پورت USB لپ تاپ تامين مي کنند. کولر لپ تاپ يک وسيله با قيمت مناسب است که راه حل خوبي براي مشکل اضافه دماي لپ تاپ است. برتري ديگر اين روش فراهم کردن يک سطح صاف و سخت است بنابراين مي توانيد لپ تاپ گرانقيمت خود را در رختخواب هم بدون نگراني استفاده کنيد.

اگر لپ تاپ خود را استفاده نمي کنيد آن را خاموش کنيد. بر خلاف رايانه‌هاي روميزي لپ تاپ ها به گونه اي طراحي نشده اند تا يک رايانه دائم کار باشند. رايانه شخصي شما مي تواند چند هفته به طور مداوم کار کند تا مثلاً فايل هاي ويديويي مورد نظر شما را از اينترنت دانلود کند. ولي لپ تاپ چنين رايانه‌اي نيست. بنابراين بهتر است هر گاه از آن استفاده نمي کنيد، خاموشش کنيد. پيشنهادي که براي جلوگيري از روشن ماندن زياد از حد لپ تاپ مي تواند مفيد واقع شود استفاده از تنظيمات Power Option در کنترل پنل ويندوز است. اين قابليت براي مديريت مصرف انرژي مورد استفاده قرار مي گيرد و شما مي توانيد از آن براي خاموش کردن ابتدا هارد ديسک و سپس خود لپ تاپ استفاده کنيد.

با لپ تاپ نخوريد و نياشاميد. خوردن و آشاميدن در اطراف لپ تاپ را قدغن کنيد. يا آن را سر ميز غذا نگذاريد. تکه هاي غذا مي تواند از ميان کليد هاي صفحه کليد به داخل قطعات لپ تاپ نفوذ کند. و يک لپ تاپ کثيف که تکه هاي غذا به داخل آن نفوذ کرده است محل مناسبي براي لانه کردن حشرات است. و اگر نوشيدني شما  روي لپ تاپ بريزد به احتمال زياد صدمه جدي خواهد ديد. زيرا مايعات سبب بروز اتصالي در مادربرد، هارد ديسک، پرسسور و… مي شود. به اين ترتيب از دست دادن اطلاعات و صدمه دائمي به قطعات مهم لپ تاپ خود را تجربه خواهيد کرد. که در اکثر مواقع هزينه تعمير آن از خريد يک لپ تاپ نو گرانتر تمام مي شود.

معمولا وقتي که رايانه خود را از يک محيط خيلي سرد به يک محيط گرم وارد مي‌کنيد، داخل کامپيوتر شما رطوبت ايجاد مي‌شود. در چنين مواقعي استفاده صحيح به اينگونه است که بايد حداقل يک ساعت از روشن کردن کامپيوتر خودداري کرد. اگر در اين رابطه مشکلي براي شما پيش آمد. رايانه را خاموش کنيد. آن را از برق مستقيم پريز جدا کنيد. باتري را از دستگاه جدا کنيد و بگذاريد مدتي بماند تا تمام رطوبت آن خشک شود.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن