هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵

هيجان زود هنگام بازي هاي جام جهاني 2014 را تجربه کنيد

شناسه مطلب: ۵۷۹ بازدید: ۳۵۹۶

بازي 2014 FIFA World Cup Brazil يک عنوان فوتبالي جديد است که شرکت EA برخلاف روال معمول خود، براي واقعه ورزشي جام جهاني 2014 طراحي و منتشر کرده است.

به گزارش طراحی سایت سراج، اين بازي تنها در دو کنسول Xbox 360 و PS3 ميزباني مي‌شود و بر اساس هماهنگي‌هاي EA و FIFA يک جام جهاني براي گيم‌خورها دارد. از اين منظر اين بازي در کانون توجه بسياري از کشورها قرار گرفته است و بازي خورهاي حرفه‌اي براي کاپيتاني تيم ملي فوتبال کشور خود در دنياي مجازي پيش قدم شده‌اند.

اما براي علاقه‌مندان پرتعداد فوتبال (که روياي حضور در مسابقات جهاني را در سر ندارند)، اين عنوان يک بازي متفاوت از سري معمول FIFA به نظر مي‌رسد. در حالي که FIFA 2014 در کنسول‌هاي نسل هشتمي نيز ميزباني مي‌شود و سطح بالاتري از گرافيک، جزئيات و فيزيک بازي را به نمايش مي‌گذارد، بازي 2014 FIFA World Cup Brazil نوعي عقب گرد به نظر مي‌رسد، چرا که اين بازي شامل بهبودهاي گسترده گرافيکي و فيزيکي که در FIFA 2014 انجام گرفته بود، نشده است.

با اين وجود بايد گفت که 2014 FIFA World Cup Brazil هم‌چنان نکات مثبت زيادي در خود دارد که ضعف‌هاي نسبي آن را پوشش مي‌دهد و از نگاه حرفه‌اي‌ترها، حتي جذاب‌تر از همه نسخه‌هاي پيشين سري اصلي FIFA به نظر مي‌رسد.

سازنده بازي با انجام کار آماري گسترده، فوتبالي امروزي را در بازي پياده سازي کرده است. به عنوان نمونه، در بازي‌هاي واقعي فوتبال، احتمال گل شدن شوت‌هاي از راه دور بيشتر شده است و بسياري از گل‌هاي اخير فوتبال جهان، از اين دست بوده‌اند. در مقابل ديوارهاي دفاعي در مقابل حملات راه نزديک کار کشته‌تر شده‌اند و يک خط دفاع خوب، معمولا مي‌تواند در اين نوع حملات بر يک خط حمله خوب پيروز شود. اينجاست که بازي در دو بخش حمله و دفاع هوشمندتر و کارآمدتر شده است. دروازه‌بان‌ها نيز (که توسط هوش مصنوعي هدايت مي‌شوند) براي دريافت حملات گوناگون از جمله شوت‌هاي راه دور تقويت شده‌اند تا همان اندازه که حملات سهمگين‌تر شده‌اند، سيستم دفاعي تيم‌ها نيز کارآمدتر باشد.

پاس‌ها دقيق‌تر شده‌اند و بازيکنان مي‌توانند حساسيت بيشتري را در هنگام ارسال پاس‌هاي زميني و هوايي اعمال کنند. براي کنترل خط دفاعي تيم نيز کنترل‌هاي جديدي به بازي افزوده شده است و هوش مصنوعي بازي، در پاسخ به اين فرمان‌ها به خوبي وضعيت بازي را مديريت مي‌کند. اين جاست که نقش بازيکن پررنگ‌تر از هميشه به نظر مي‌رسد و راهي که EA در FIFA 2014 آغاز کرده بود، به هدف نزديک‌تر مي‌شود. مجموع تغييرات در گيم‌پلي بازي به سمتي پيش رفته است که بهتر از گذشته مي‌توان تفاوت ميان سطح بازي دو بازيکن را مشاهده کرد. وقتي خط دفاعي و حمله بازي به تناسب و به خوبي تقويت شده‌اند، تيمي برنده خواهد بود که بازيکن بهتري آن را هدايت کرده باشد، حتي اگر اين تفاوت‌ها بسيار اندک باشد.

در بخش گرافيک بازي نه تنها پيشرفتي نداشته است، بلکه بهبودهاي فيزيک بازي در FIFA 2014 نيز در بازي اعمال نشده است. استاديوم‌ها جزئيات کمي دارند و جمعيت تماشاگران در مقايسه با نسخه قبلي، شبيه به يک توده بدون جزئيات به نظر مي‌رسد. در مقابل کاراکترها دقيق‌تر طراحي شده‌اند و بازي به خوبي براي اعمال تغييرات در تيم‌ها، به‌روزرساني شده و اين تغييرات را حداقل در شماي کلي چهره بازيکنان اعمال کرده است. تمام تيم‌هاي ملي معتبر در فيفا (203 تيم) در بازي حضور دارند و چهره‌هاي شاخص با جزئيات خوبي در تيم‌ها به تصوير کشيده شده‌اند. واسط‌هاي گرافيکي بازي بهتر از نسخه‌هاي قبلي است و موسيقي مهيج اين بخش‌ها، اين بازي را هيجان‌انگيزتر از قبل کرده است.

در مجموع منتقدان بازي روي خوشي به اين بازي نشان داده‌اند و عليرغم عقب‌ گردهاي اتفاق افتاده در اين بازي، امتياز 76 را به آن اعطا کرده‌اند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن