هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳

عینک هوشمند سونی رونمایی شد!

شناسه مطلب: ۴۷۷ بازدید: ۴۳۳۷

چندی پیش گوگل عینک هوشمند خود با نام Google Glass را عرضه کرد که با استقبال خوبی هم روبرو شد و دیگر شرکت‌های رقیب نظیر سونی را نیز بر آن داشت تا وارد این صنعت شوند و از رقبای خوب عقب نمانند.

به گزارش طراحی سایت سراج، این شرکت ژاپنی نمونه اولیه عینک هوشمند خود با نام SmartEyeglass را در کنفرانس کالاهای پوشیدنی DevCon رونمایی کرد که همین هفته در مکانی خارج از سانفرانسیسکو برگزار شد. در این کنفرانس سونی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دیگر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را به ساخت اپلیکیشن برای این عینک جدید مجاب نماید.

همچون محصول گوگل SmartEyeglass نیز اطلاعات را مستقیما مقابل چشمان کاربر نمایش می‌دهد اما برخلاف Google Glass که دارای یک نمایشگر منشوری است عینک هوشمند سونی شاهت زیادی به عینک‌های معمولی دارد و اطلاعات را به رنگ سبز روی دو لنز معمولی نمایش می‌دهد.
در ویدئویی که برای نمایش قابلیت‌های این عینک منتشر شد، کاربران وارد یک هواپیما می‌شوند و اطلاعات لازم در مورد جهت حرکت به سمت میز کنترل مدارک را روی عینک خود دریافت می‌کنند. از دیگر موارد مصرف این عینک می‌توان به نمایش جدیدترین امتیازها و اسامی بازیگران در حین تماشای فوتبال، ارسال و دریافت متن و اطلاع از تماس‌های از دست رفته اشاره نمود.

این عینک‌ها دارای یک نمایشگر دو چشمی است که باعث می‌شود متن دورتر از حد معمول به نظر بیاید و همین مسأله خواندن متون را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. این دو لنز همچنین دارای یک دوربین، میکروفون، و چند حسگر داخلی هستند که شباهت زیادی به نمونه‌های کار شده در داخل گوشی‌های هوشمند دارند و عبارتند از یک شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما.
این عینک هنوز در حد یک نمونه اولیه است و به پیشرفتگی Google Glass هم نمی‌باشد. عملکرد آن به واسطه یک کنترلر جداگانه متصل به سیم و یک تاچ‌پد صورت می‌گیرد که دارای چندین دکمه برای روشن شدن، فعال نمودن دوربین و رهگیری است. در حال حاضر این عینک‌ها با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کنند و برنامه‌هایی که برای این عینک ساخته شده‌اند نیز از روی گوشی اجرا می‌شوند و از طریق بلوتوث یا وای‌فای با گوشی یا تبلت تعامل می‌کنند.
کمپانی سونی اعلام کرده است که در حال حاضر مشغول کار روی نوعی کیت توسعه نرم‌افزاری برای این محصول است که بر اساس چهارچوب به کار رفته در SmartWatch 2 ساخته شده است اما هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه کیت توسعه نرم‌افزار یا خود محصول به بازار عرضه می‌شود، منتشر نشده است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن