هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱

ورود علم به مرحله‌ای جدید، روباتی که آزادانه در بدن گردش می‌کند

شناسه مطلب: ۳۶۸ بازدید: ۱۶۱۸

در طول چند سال گذشته تلاش‌های دانشمندان برای ساخت روبات‌هایی که بتوانند به درون بدن انسان نفوذ کنند رو به افزایش بوده است و به‌زودی با ورود علم به مرحله‌ای جدید، روباتی که آزادانه در بدن گردش می‌کند را عملیاتی خواهیم دید.

به گزارش طراحی سایت سراج، این پروژه که spermbot نام دارم البته می‌تواند با افتادن در دستان افرادی نامناسب به‌عنوان یک ابزار ویژه جاسوسی و یا تخریب استفاده شود. این روبات یک ماده نیمه انسانی است و ابعاد و شکلی معادل یک اسپرم انسان دارد و می‌تواند به‌راحتی در نوشیدنی و یا خوردنی و یا حتی در آب استخر ریخته شود و به سادگی وارد بدن قربانی شود و در آنجا عملیات بیولوژیکی مورد نظر مجری پروژه را اجرا کند، به‌این‌ترتیب امنیت تا حد بسیاری پایین خواهد رفت ولی در حال حاضر نیاز به نگرانی نیست زیرا این پروژه برای استفاده در امور پزشکی و پیشرفت‌های انسانی به‌کار خواهد رفت.
این پروژه بنا به گفته مسئولان آن از پوسته‌‌های قلب انسان برداشت‌شده و با ترکیب آن با لایه‌های polydimethylsiloxane که یک نوع پلاستیک سیلیکونی است به یک محصول نیمه انسانی تبدیل خواهد شد و به همین دلیل نیز سیستم امنیتی بدن آن را به‌عنوان یک تهدید خارجی شناسایی نکرده و به اسپرم بوت اجازه خواهد داد آزادانه در هر کجای بدن به گردش بپردازد. به‌این‌ترتیب دانشمندان می‌توانند با فرستادن این روبات به مناطقی که اعضای آسیب‌دیده داخلی وجود دارند عملیات نمونه‌برداری یا ارسال دارو را به‌صورت مستقیم بر روی عضو مورد نظر پیاده کنند و یا اطلاعات جدید و مفیدی از داخل بدن انسان به‌دست بیاورند که می‌تواند در آینده سلامت بشر تأثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد و به نوعی تحقق فیلم‌های علمی تخیلی دهه هشتاد و نود میلادی خواهد بود. البته همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد ریسک این عمل تنها در سوءاستفاده انسانی خواهد بود و با جلوگیری از این احتمال می‌توان تنها شاهد موارد مثبت این پروژه بود.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن