چاپ کردن این صفحه
شنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۱

چین ویندوز 8 را تحریم کرد

شناسه مطلب: ۶۹۲ بازدید: ۹۰۷۶

دستورات در این زمینه از سوی مرکز خرید دولتی مرکزی چین صادر شده است. بر اساس این دستور رایانه‌هایی که از این پس برای استفاده در نهادهای دولتی خریداری می‌شوند نباید مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 باشند.

به گزارش طراحی سایت سراج، هنوز مشخص نیست این دستور چه تاثیراتی در بر خواهد داشت. اما دولت چین در سال‌های اخیر صرفا بر خرید آن دسته از محصولات رایانه‌ای که از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه باشند، تاکید کرده است. مایکروسافت قبلا نیز استفاده از ویندوز XP را در ادارات دولتی به علت پایان رسمی پشتیبانی فنی مایکروسافت از آن ممنوع کرده بود.

هنوز مشخص نیست دلیل این دستور چیست. اما برخی منابع معتقدند علت این مساله عدم کاهش قیمت ویندوزهای فروخته شده به دولت چین است. علاوه بر این چین در تلاش است تا سیستم عاملی بومی ابداع کند و از وابستگی خود به شرکت‌های خارجی برای تامین نیازهای خود در حوزه فناوری اطلاعات بکاهد.

علیرغم تمامی این مسائل، چین هنوز یکی از مشتریان عمده محصولات مایکروسافت است. در سال‌های گذشته چین با استفاده از نسخه‌های تقلبی ویندوز نیز مقابله کرده بود.

مایکروسافت در واکنش به این مساله ضمن اظهار تعجب تاکید کرده که برای تامین نظر دولت چین در زمینه قیمت فروش ویندوز تلاش خواهد کرد و کماکان سیستم عامل ویندوز 7 را به دولت این کشور خواهد فروخت. در حال حاضر کمتر از دو درصد از کاربران ویندوز در چین از سیستم عامل ویندوز 8 استفاده می کنند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن