هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷

هجوم کاربران به گوگل برای حذف اطلاعات ناخوشایند شخصی

شناسه مطلب: ۶۸۶ بازدید: ۵۱۲۵

اگر چه صدور این حکم بسیاری از فعالان عرصه فناوری را شگفت زده کرد، اما مردم عادی از این امر بسیار خوشحال شده و زمینه‌ای قانونی برای فشار به گوگل برای حذف داده‌های ناخوشایند قدیمی پیدا کرده اند. در سال‌های گذشته موارد مشابهی از این درخواست‌ها تقدیم دادگاه‌های مختلف آمریکایی و اروپایی شده بود، اما با آنها موافقت نشده بود.

به گزارش طراحی سایت سراج، حال گوگل که با چنین درخواست‌هایی مواجه شده از این مساله اظهار ناخرسندی کرده است. اریک اشمیث مدیر عامل گوگل می گوید این شرکت از صدور حکم یاد شده نگران بوده و معتقد است دادگاه اروپایی تصمیم اشتباهی گرفته است.

به گفته وی سوالات زیادی برای طرح وجود دارد. از جمله اینکه بین دو حق دانستن و حق فراموش شدن برخوردی رخ داده است. از دید گوگل باید در این زمینه توازنی وجود داشته باشد، اما تصمیم اخیر دادگاه توازن موجود را بر هم می ریزد.

جیمی ویلز بنیانگذار سایت ویکی پدیا هم به دفاع از گوگل برخواسته و تصمیم اخیر دادگاه اروپایی را شگفت‌آور توصیف کرده است. وی اظهارامیدواری کرده که این تصمیم مدت زمان زیادی معتبر باقی نماند. ویلز تصمیم مذکور را بی‌معنا توصیف کرده است.

در مقابل کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا از این تصمیم دفاع کرده و آن را به معنای توانمندسازی شهروندان در عصر دیجیتال دانسته است. وی افزوده است: داده‌های شخصی مردم متعلق به خود آنهاست و نه شرکت گوگل و اگر دلیل خوبی برای حفظ آنها وجود نداشته باشد یک فرد باید از طریق قانون توانایی ارائه درخواست حذف داده های خود را پیدا کند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن