هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸

اینترنت اشیاء سال 2025 از راه می‌رسد

شناسه مطلب: ۶۷۸ بازدید: ۴۵۲۹

یافته‌های موسسه پژوهشی Pew Internet Project نشان می‌دهد که نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیاء در سال 2025 فراگیر خواهد شد.

به گزارش طراحی سایت سراج، مهم‌ترین ویژگی نسل جدید اینترنت امکان اتصال تمام اشیای برقی به اینترنت است. با این حساب می‌توان لوازم خانگی مختلف و حتی یک ساعت مچی یا لامپ های برقی را از طریق اینترنت و از راه دور کنترل و خاموش و روشن کرد.

اما چنین تحولی خطرات فراوانی را نیز در پی دارد و به خصوص به نفع هکرهایی است که به دنبال سرقت اطلاعات یا نقض حریم شخصی افراد هستند. علاوه بر این دولت ها و شرکت های خصوصی نیز می توانند حجم زیادی از اطلاعات را از همین طریق در مورد عادات تک تک مردم و سبک زندگی آنها جمع آوری کنند.

Pew Internet Project بر این باور است که علیرغم همه این نگرانی‌ها اینترنت در آینده هر چه بیشتر به جزیی تفکیک ناپذیر از زندگی مردم مبدل می شود و شبکه‌های نامرئی جهانی با استفاده از حسگرهای هوشمند نصب شده بر روی محصولات مختلف، دوربین ها، نرم افزارها، دیتابیس ها و دیتاسنترهای بزرگ کنترل زندگی میلیاردها نفر را در اختیار خود می گیرند.

کارشناسان اگر چه این تحولات را بسیار هیجان انگیز تلقی می‌کنند، اما در مورد اینکه ثمره تغییرات مذکور تا چه حد به نفع بشریت باشد تردیدهای جدی وجود دارد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن