چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۱

بررسی ساعت هوشمند سامسونگ Gear 2: ستاره‌ای زمینی!

شناسه مطلب: ۶۴۰ بازدید: ۵۲۵۳

گجت‌ها دنیای عجیبی دارند. سال‌ها پیش هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی تلفن‌های همراه مجهز به دوربین شوند و یا اینکه بتوان از آن‌ها استفاده‌های دیگری غیر از برقراری تماس داشت. امروزه دنیای گجت‌ها متحول شده و از تعداد محدودشان به دنیایی رنگارنگ با گجت‌های متنوع و متفاوت تغییر یافته است. ساعت‌های هوشمند یکی از همین گجت‌های عجیب و غریب است که خواه ناخواه در حال ورود به زندگی روزمره‌مان است.

به گزارش طراحی سایت سراج، سامسونگ نیز پس از ارایه ساعت هوشمند خود به نام گلکسی گیر (Gear)، دریافت که می‌تواند مانور بیشتری بر روی گجت‌های پوشیدنی، خصوصا ساعت‌های هوشمند دهد. در نتیجه تصمیم گرفت تا نسخه دوم از ساعت هوشمند خود را روانه بازار کند. با اینکه این مدل نسبت به قبل جهشی قابل توجه داشته است، اما دیگر نمی‌توان به آن لقب کهکشانی را داد؛ زیرا سامسونگ، ساعت هوشمند جدید خود را از رده گلکسی‌ها حذف کرده است. ما نیز تصمیم گرفتیم تا این ستاره درخشان را که از کهکشان به زمین آمده، مورد بررسی قرار دهیم، پس با آی‌تی‌رسان و بررسی ساعت هوشمند سامسونگ گیر 2 همراه باشید.

چه شکلی است ؟

اگر برای نخستین بار به این مدل نگاه کنید، یک ساعت مربعی شکل با بدنه فلزی و بندی پلاستیکی را می‌بینید، که برخلاف نسخه قبلی و کهکشانی این ساعت، بند آن قابل تعویض بوده و می‌توانید از بند‌های طرح‌دار و یا حتی چرم، بر روی آن استفاده کنید.

Gear 2

اندازه نسبتا بزرگ ساعت موجب می‌شود تا برای دست‌های کوچک، چندان مناسب نباشد و به طور کلی یک ساعت مردانه است! اما با ظاهر اسپرتش می‌تواند با کمی ارفاق برای خانم‌ها نیز مورد پسند قرار بگیرد!

Gear 2 7

 بند ساعت به راحتی تغییر سایز داده و می‌توانید آن را متناسب با دست خود تنظیم کنید! در زیر نمایشگر، تک دکمه فلزی خانه قرار گرفته و در بالا نیز یک دوربین به همراه پورت اینفرارد، جای خوش کرده است. بر خلاف نسخه قبلی و کهکشانی این ساعت که دوربین بر روی بند آن قرار داشت، در این نسخه جدید و زمینی، دوربین بر روی بدنه ساعت قرار گرفته که همین امر موجب شده تا بند ساعت قابل تعویض باشد. زیر ساعت با یک روکش پلاستیکی پوشیده شده و یک سنسور ضربان قلب و چند نقطه فلزی دیده می شود، اما هرچه گشتیم خبری از پورت میکرو یواس‌بی برای شارژ دستگاه نبود! بله درست خوانده‌اید، همان چند نقطه فلزی جهت اتصال مبدلی به ساعت است تا بتوان آن را به وسیله پورت میکرو یو‌اس‌بی شارژ کرد، در نتیجه شما بدون آن مبدل قادر به شارژ دستگاه خود نیستید! این مبدل بسیار ضخیم بوده به طوری که اگر از زوایا به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید که حتی از خود ساعت نیز ضخیم‌تر است. بنابراین نمی‌توانید ساعت را به همراه مبدل آن به دست خود ببندید و اگر قصد سفر دارید و یا دایما در حال جابه جایی هستید، می‌بایست این مبدل را همراه خود ببرید!

Gear 2 Review

گواهینامه ip67 نشان دهنده این است که این مدل ضد آب و گرد و خبار است که برای یک ساعت هوشمند از اوجب واجبات است. البته این ساعت کمی بی معرفت بوده و توانایی همراهی شما در استخرها را ندارد، در نتیجه ضد آب بودن آن تنها به آبی که از یک دست و رو شستن بر روی آن ریخته می‌شود، محدود شده است.

Gear 2 3

در کل گیر 2 یک ساعت نسبتا ظریف با وزنی در حدود 67 گرم است که می‌تواند در هر جایی یار و یاور شما و تلفن همراه‌تان0 باشد.

درونش چه می‌گذرد؟

بر خلاف نسخه قبلی که یک پردازنده 800 مگاهرتزی تک هسته‌ای درون خود می‌دید، این مدل یک پردازنده یک گیگاهرتزی دو هسته‌ای به همراه 512 مگابایت رم را در خود جای داده تا از همین حالا بدانید که با یک ساعت قدرتمند طرف هستید. سیستم عامل این مدل از اندروید به سیستم عامل متن باز سامسونگ با نام تایزن، تغییر یافته تا با یک محیط جدید رو به رو باشید. از جمله تفاوت‌های تایزن با اندروید، در بسته شدن برنامه هاست. شما برای بستن برنامه‌های باز شده و یا بازگشت به منو نیاز به لمس هیچ دکمه نرم افزاری و یا سخت افزاری ندارید و کافی است دست خود را از بالا به سمت پایین صفحه بکشید! همین امر موجب شده تا بتوانید از صفحه نمایش 1.63 اینچی این ساعت، نهایت استفاده را ببرید! 4 گیگابایت فضای داخلی برای این مدل در نظر گرفته شده تا بتوانید با آن ازطریق هدفون‌های بلوتوث به صورت مجزا از گوشی، موزیک گوش دهید. بلوتوث نسخه چهارم و یک باتری 300 میلی‌آمپری نیز برروی آن قرار داده شده که در حدود 2 ساعت و نیم برای فول شدن شارژ آن زمان نیاز دارید اما در یک استفاده معمولی بیش از 2 روز در خدمت شماست.

چگونه فعال می‌شود؟

ابتدا از اینکه سیستم عامل این مدل تایزن است خوش‌حال شدیم و تصور ما این بود که این مدل با تمامی دستگاه‌ها رابطه خوبی دارد! اما پس از کش و قوس‌های فراوان، دریافتیم که گیر 2 تنها با دیوایس‌های ساخت سامسونگ رابطه برقرار می‌کند و اگر شما یک گوشی با برند دیگری غیر از سامسونگ دارید، می‌بایست قید خرید آن را بزنید! از طرفی هنگام ارتباط با برخی دیوایس‌های سامسونگ نیز سر ناسازگاری داشته و تنها طیف محدودی از تبلت‌ها و اسمارت فون‌های سامسونگ، نظیر: گلکسی اس5، اس4، اس4 مینی، نوت 3 و 2 را شامل می‌شود! در کل تعداد دیوایس‌هایی که با این ساعت هوشمند متصل می‌شوند، از 15 مدل پا را فراتر نخواهد گذاشت. برای اتصال گوشی خود تنها کافی است که برنامه Gear maneger را از Samsung App دریافت کنید وپس از آن، در کمتر از یک دقیقه گوشی شما با ساعت هوشمند دست دوستی می‌دهد. سرعت انتقال اطلاعات بسیار خوب بوده و با متن‌های فارسی نیز مشکلی نخواهید داشت. توسط گوشی هم می‌توانید وارد تنظیمات ساعت شده و تا حد امکان آن را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

Gear 2 Manegaer

دوربینش در چه حدی است؟

سامسونگ برای این ساعت هوشمند یک دوربین 2 مگاپیکسلی قرار داده که علاوه بر کیفیت بالا، امکانات جالبی نیز برای آن تدارک دیده است. شما علاوه بر عکس‌برداری و فیلم‌برداری به صورت اچ‌دی، توانایی ضبط تصاویر به همراه چند ثانیه صدا را نیز خواهید داشت. در بخش تنظیمات ساعت نیز قادر خواهید بود تا سایز عکس‌ها و یا فوکوس را تغییر دهید. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این ساعت در حد قابل قبولی است و حتی از برخی اسمارتفون‌های بازار هم بهتر است!

Gear 2 8

در زیر تصاویر شکار شده توسط دوربین این ساعت هوشمند را مشاهده می‌کنید.

Gear 2 1

Gear 2 2

نکته جالب در رابطه با گیر 2، این است که هر ترفندی را که بر روی آن اجرا کردیم، نتوانستیم صدای شاتر دوربین آرا قطع کنیم! این یعنی تمام نقشه‌های احتمالی شما برای استفاده صحیح (!) از این دوربین نقش برآب شده و نمی‌توانید بدون آنکه صدایی از ساعت در آید، مشغول عکس برداری شوید (واقعا حیف شد). عکس‌های گرفته شده نیز علاوه بر ذخیره شدن در حافظه داخلی خود ساعت، بلافاصله از طریق بلوتوث بدون آنکه شما مطلع شوید به گوشی منتقل خواهد شد.

چه قابلیت‌های دیگری دارد؟

این ساعت به سنسور‌های مربوط به سلامتی نظیر ضربان قلب، پیاده روی و… مجهزه شده که می‌تواند همچون یک دکتر همیشه همراه شما باشد و وضعیت بدن‌تان را به طور مداوم چک کند. توسط این ساعت نمی‌توانید اس‌ام‌اس ارسال کنید، اما برای خواندن اس‌ام‌اس‌های دریافتی مشکلی نخواهید داشت. البته پاسخ های کوتاه همچون OK ،Yes ،No نیز به صورت پیش فرض بر روی آن قرار داده شده که تنها همین‌ها قابل ارسال است. قابلیت‌های دیگری نظیر دستیار صوتی S Voice بر روی آن تعبیه شده که می‌تواند کاربردی باشد. علاوه بر این‌ها شما قادر خواهید بود تا نوع نمایش ساعت و یا تم آن را تغییر دهید. نمایشگر ساعت در حالت عادی خاموش بوده و هنگامی که به صفحه آن نگاه کنید، به طور اتوماتیک روشن خواهد شد که همین امر موجب شده تا مصرف باتری به طور قابل توجهی کاهش یابد. این ساعت به پورت اینفرارد مجهز شده است، در نتیجه می‌توانید توسط آن کنترل برخی از وسایل دیجیتالی اطراف‌تان نظیر تلویزیون را در اختیار بگیرید.

Gear 2 9

بخریم یا نه؟

گیر 2، ساعت هوشمند سامسونگ امکانات بسیار عالی و قابل قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما اینکه آیا ارزش خرید دارد یا نه علاوه بر نوع استفاده شما از این مدل، به جیبتان نیز وابسته است! این دستگاه با قیمت 299 دلار در آن سوی مرزها به فروش می‌رسد و با توجه به نوسانات بازار ارز، در حال حاضر می‌بایست برای داشتن چنین مدلی در این سوی مرزها، بیش از یک میلیون تومان ناقابل را پرداخت کنید!

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن