هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰

گزارش کاخ سفید از آینده اینترنت/تمام اشیاء جاسوس می‌شوند

شناسه مطلب: ۶۱۱ بازدید: ۳۴۵۰

با توجه به این گزارش در آینده تمامی اشیا و وسایل الکترونیکی از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار خواهند بود و انبوه حسگرها و وسایل محاسباتی نصب شده بر روی این دستگاه‌ها اطلاعات لازم در مورد خانه‌ها، محیط های اداری و عمومی و ... را به طور شفاف و آنی برای پلیس، بازاریاب‌ها و نیروهای اطلاعاتی دولتی ارسال خواهند کرد.

به گزارش طراحی سایت سراج، فناوری موسوم به Smart meters with non-intrusive load monitoring (NILM) که برای تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از محصولات مختلف الکترونیک در آینده به کار می‌رود به مدیران شبکه امکان می‌دهد تا بدانند شما دقیقا در خانه مشغول به چه کاری هستید و از هر وسیله برقی به چه نحوی و برای انجام چه کاری بهره می‌گیرید.

بدیهی است که این پیشرفت بزرگ در فناوری قابلیت فراوانی برای سوءاستفاده دارد و مهم ‌رین نگرانی در این زمینه به خطر افتادن حریم شخصی کاربران است.

نسل بعدی وسایل برقی خانگی اعم از لوازم آشپزخانه یا رایانه و گوشی و تلویزیون و ... دارای امضایی منحصر به فرد خواهند بود و حسگرها و ابزار سنجش مصرف نصب شده بر روی آنها به هکرها، جاسوسان دولتی و ... امکان می دهد تا ماهیت آنها را از راه دور شناسایی کنند. به بیان دیگر با بررسی و تحلیل اطلاعات ارسالی توسط این حسگرها و مصرف سنج‌ها می‌توان از راه دور پی برد که داده‌های مذکور توسط یک یخچال ارسال شده یا یک مایکروفر.

پیشرفت فناوری در این زمینه تا حدی خواهد بود که می‌توان از راه دور تفاوت عملکرد لامپ نصب شده در حمام را با لامپی که در اتاق نشمین نصب شده، تشخیص داد.

البته این فناوری ها کاربردهای مفیدی نیز دارند و به ساکنان یک خانه امکان می‌دهند تا از راه دور از وجود مشکلی در یک محصول برقی خانگی به سادگی مطلع شوند ودر صورت جدی بودن مشکل آن دستگاه را خاموش کنند. اما این داده‌ها برای پی‌بردن به اولویت‌ها، عادات و رفتارها، عقاید و نوع رفتار میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نیز قابل بهره گیری هستند و لذا هر گونه سوءاستفاده از آنها امنیت ملی کشورها را در معرض مخاطره قرار می دهد.

این پیشرفت‌ها تا بدان حد نگران کننده است که کاخ سفید از کنگره آمریکا خواسته تا مسائل مربوط به حریم شخصی افراد را در ارتباط با این تحول مورد بررسی قرار دهد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن