هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱

كاربران ویندوز XP غافلگیر شدند

شناسه مطلب: ۶۰۹ بازدید: ۳۷۲۰

علی رغم اتمام مدت پشتیبانی مایكروسافت از ویندوز XP، این شركت برای یک آسیب‌پذیری حیاتی در مرورگر IE در این سیستم عامل اصلاحیه عرضه كرده است.

به گزارش طراحی سایت سراج، مایكروسافت یک به‌روز رسانی اورژانسی برای IE عرضه كرد تا حفره‌ای را كه هكرها در حال سوء استفاده از آن هستند مسدود کند.

اما در یک حركت غیر منتظره، مایكروسافت به سیستم‌های XP نیز اجازه داده است كه علی رغم متوقف شدن پشتیبانی این سیستم عامل از روز 8 آوریل، این به‌روز رسانی را دریافت کنند.

در حقیقت مهمتر از خود این به روز رسانی امنیتی، تصمیم مایكروسافت برای حمایت از كاربران XP بود. البته مایكروسافت در بلاگ خود نوشت كه این حركت یک استثناء بوده است و به هیچ عنوان قانون آتی این شركت نخواهد بود.

ویندوز XP از حدود سه هفته پیش از فهرست محصولات دارای پشتیبانی مایكروسافت خارج شده است. MS13-021 تنها همین آسیب‌پذیری را در IE6، IE7، IE8، IE9، IE10 و IE11 و در تمامی نسخه‌های پشتیبانی شده ویندوز از جمله ویندوز XP برطرف می‌كند.

این نقص امنیتی برای تمامی نسخه‌های كلاینت ویندوز شامل XP، ویستا، 7، 8 و 8.2 در رده امنیتی حیاتی و برای نسخه‌های سرور این سیستم عامل در رده امنیتی متوسط دسته بندی شده است.

این آسیب‌پذیری حیاتی نخستین بار دو هفته پیش توسط FireEye به مایكروسافت گزارش شده بود. این اصلاحیه از طریق سرویس های به روز رسانی مایكروسافت و به روز رسانی ویندوز و نیز WSUS قابل دریافت می باشد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن