هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹

پرفروش ترين و مقرون به صرفه ترين گوشي نوكيا

شناسه مطلب: ۴۹۴ بازدید: ۴۲۴۹

لومیا ۵۲۰ یکی از معروف ترین و محبوب ترین اسمارت فون های ویندوزفون است و این دستگاه با فروش خوبی نسبت به سایر محصولات ویندوزفون روبرو شده، چرا که این دستگاه از قيمت بسیار مناسبي برخوردار است.

به گزارش طراحی سایت سراج، براساس جدیدترین داده های بدست آمده، این گوشي هوشمند همچنان محبوب ترین ویندوزفون دنیا به حساب می آید. داده های بدست آمده توسط AdDuplex نشان می دهد که لومیا ۵۲۰ که سهمی ۲۶.۵ درصدی داشته، در به سهمی ۳۳ درصدی از بازار دستگاههای ویندوزفون دست یافته است. اگر سهم این اسمارت فون را به سهم لومیا ۵۲۱ (نسخه T-Mobile لومیا ۵۲۰) اضافه کنیم، سهم آنها به ۳۶.۶ درصد می رسد.
 

بررسی تخصصی لومیا ۵۲۰


مشخصات کلی :یک سیم کارته - وزن : 124 گرم

پردازنده: Qualcomm Snapdragon S4 Chipset Dual-Core CPU

صفحه نمایش :صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS LCD - سایز صفحه نمایش: 4 اینچ - دارای رزولوشن 800 × 480 - تراکم پیکسلی: 233 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

حافظه :حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 512 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی: -3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث

دوربین::5.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک

صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری :سیستم عامل Microsoft Windows Phone 8 - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات :رادیو - باتری 1430 میلی آمپر ساعتی

لومیا ۵۲۰ از یک نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰*۸۰۰ استفاده می کند. در این گوشی از پردازنده ۲ هسته ای S4 شرکت کوالکام با فرکانس ۱ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت رم استفاده شده است. شاید این مشخصات مقداری شما را از خرید این گوشی منصرف کند اما فراموش نکنید نسبت به قیمت پایینش کارای بسیار خوبی دارد.

قیمت این گوشی تنها ۱۵۰ دلار است و اگر نسخه قفل شده آن هم ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. در قیمت ۲۵ دلار با لومیا ۶۲۰ فاصله دارد و مقداری هم نسب به Huawei Ascend 1 ازران تر است.

با این قیمت اندک شما از بلوتوث نسخه ۴ که بسیار کم مصرف است محروم نشده اید و با نصب آپدیت آمبر می توایند به آن دسترسی داشته باشید.

Lumia5200

مانند سایر گوشی های لومیا در ۵۲۰ تنوع رنگی خوبی وجود دارد،  می توانید از میان رنگ های زرد، آبی، قرمز، مشکی و سفید یکی را انتخاب کنید. کاور این گوشی مانند اکثر گوشی های لومیا قسمت های پشت و کنار بدنه گوشی را پوشش میدهد.

از رنگ بندی خوب بگذریم، این گوشی از دیدهای دیگر هم واقعا زیباست. با گوشه های مستطیلی زاویه ای خورده اش بسیار خوش دست است.

Lumia 520 Wingo 3

این گوشی همچنین با قطر ۹.۹ میلیمتر از لومیا ۶۲۰ نازک تر است و ابعاد ۱۱۹.۹ * ۶۴ میلیمتر از لومیا ۶۲۰ کشیده تر است. البته بزرگ تر بودن ابعاد لومیا ۵۲۰ نسبت به ۶۲۰ بیشتر به خاطر صفحه نمایش بزرگترش است.

این گوشی بسیار خوش دست است و با کیفیت بدنه خوبش حس یک گوشی گران قیمت را به شما خواهد داد.

Lumia 520 Wingo 51

در جلوی این گوشی یک صفحه نمایش ۴ اینچی قرار دارد که برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت مناسب است. تراکم پیکسل این گوشی ۲۳۳ppi است که نسبت به پولی که پرداخت میکنید خوب است. یک قابلیت فوق العاده صفحه نمایش این گوشی عکس العمل آن به دستکش است که در هوای سرد ماه های آینده بسیار کاربردی خواهد بود، واقعا باید از نوکیا تشکر کنیم که این قابلیت را در این گوشی ارزان قیمت هم قرار داده است. (من به شخصه اطلاع نداشتم)

بر خلاف سایر گوشی ها صفحه نمایش لومیا ۵۲۰ با قاب کناری گوشی فاصله زیادی دارد و یک قسمت سیاه رنگ در میان صفحه نمایش و گوشه های سمت چپ و راست گوشی قرار دارد. همچنین در قسمت بالای گوشی نیز فاصله نسبتا زیادی دیده میشود که لوگوی نوکیا و خروجی صدای گوشی  در آنجا قرار دارند. این فاصله در پایین گوشی بیشتر هم هست و دکمه های خاص ویندوزفون در آنجا قرار دارند.

Lumia 520 Wingo 1

در پشت گوشی چیز خاصی به غیر از دوربین ۵ مگاپیکسلی، لوگوی کوچک نوکیا و در پایین تر از  آن یک بلندگو کوچک وجود ندارد.

Lumia 520 Wingo 7

در سمت راست گوشی دکمه های فیزیکی تنظیم صدا، پاور  و شاتر دوربین قرار دارد. برای جلوگیری از سردرگمی دکمه ها با فاصله مناسبی از هم قرار گرفته اند.

در سمت چپ هیچ چیزی قرار نگرفته است.

در بالای گوشی تنها پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون قرار گرفته است.

در پایین گوشی پورت میکرو یو اس بی قرار دارد که میتوان برای شارژ و اتصال به کامپیوتر استفاده کرد.

برداشن کاور پشتی بسیار آسان است (بر خلاف لومیا ۸۲۰ L) با استفاده از ناخن خود میتوان قاب گوشی را از هر طرفی بر دارید. قاب پشتی کیفیت خوبی دارد و مقاوم  است.

بعد از اینکه قاب پشتی را باز کردید اولین چیزی که به چشم می آید باتری ۱۴۳۰ mAh آن است که از باتری لومیا ۶۲۰  با ۱۳۰۰ mAh قوی تر است.

در زیر باتری دو درگاه وجود دارد، یکی برای میکرو سیمکارت و دیگری کارت حافظه که میتوان تا حجم ۶۴ گیگابایت استفاده کرد که پشتیبان خوبی برای حافظه داخلی ۸ گیگابایتی دستگاه است.

این گوشی واقعا با قیمت پایینی که دارد ارزش بسیاری دارد سیستم عامل ویندوزفون به روانی اجرا میشود و اکثر بازی ها و برنامه های سنگین در این گوشی بدون هیچ مشکلی کار میکنند.

شاید در موقع انتخاب این گوشی به شک بیافتید که لومیا ۶۲۰  را بخرید زیرا لومیا ۵۲۰ از NFC پشتیبانی نمیکند و دوربین پشتی فاقد فلاش LED است و همچنین سنسور قطب نما در این گوشی وجود ندارد و همچنین صفحه نمایش گوشی چگالی کمتری نسبت به لومیا ۶۲۰ دارد. انتخاب با شماست شاید اصلا قطب نما برای شما مهم نباشید و صفحه نمایش بزرگتر ۵۲۰ را ترجیح بدهید.

رابط کاربری لومیا ۵۲۰ بسیار زیبا و سریع است و شما در هنگام سوییچ کردن بین برنامه ها شاهد هیچگونه باگ و لگی نخواهید بود.

تنظیمات در ویندوزفون ۸ بسیار  ساده است و  پیچیده گی خاصی ندارد برای دستری به لیست برنامه ها به سمت راست سوایپ کنید و برای دیدن بازی ها به برنامه Games مراجعه کنید. برای گرفتن اسکرین شات از این راهنمایی استفاده کنید.

برقراری تماس و فرستادن اس ام اس بسیار ساده است و همچنین میتوانید از امکان لیست سیاه استفاده کنید. (باید آپدیت آمبر را دریافت کرده باشید)

برای اینترنت میتوانید به سادگی از دیتای سیمکارت و یا وای فای استفاده کنید.برای مرور وبسایت ها به صورت پیشفرض برنامه اینترنت اکسپلورر نصب شده است و بسیار سریع و روان است.

دوربین لومیا ۵۲۰ تنها ۵ مگاپیکسل است قدرت دارد و از فلش و دوربین دوم خبری نیست.  نباید انتظار زیادی از این دوربین داشت، تصاویر گرفته شده جزییات زیادی را نمایش نمیدهند.
دوربین فیلم برداری میتواند با ۷۲۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

حدود قيمت در بازار ايران: از 387,000 تومان

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن