هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱

"ساتیا نادلا" مدیرعامل مایکروسافت شد

شناسه مطلب: ۳۹۶ بازدید: ۳۶۹۷

بیل گیتس هم از سمت رییس هیئت مدیره مایکروسافت عزل شد.

به گزارش طراحی سایت سراج، هیئت مدیره مایکروسافت پس از مدت‌ها بررسی و تحقیق سرانجام "ساتیا نادلا"(Satya Nadella) را به عنوان جایگزین "استیو بالمر"(Steve Ballmer) و مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزار در جهان معرفی کرد.

شرکت مایکروسافت هم اکنون در ۳۹ سالگی خود به‌سر می‌برد و نادلا سومین مدیرعامل این مرکز بزرگ نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است، همچنین "بیل گیتس"(Bill Gates) را از سِمَت رییس هیئت مدیره عزل و "جان تامسون"(John Thompson) را جایگزین او کرد.

تامسون تا پیش از این مدیر مستقل مایکروسافت محسوب می‌شد و گیتس از این پس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

باید توجه داشت که هیئت مدیره مایکروسافت در یک تصمیم بی‌سابقه گیتس به عنوان بنیان‌گذار این شرکت و بالمر به عنوان قدیمی‌ترین عضو خود را کنار گذاشته است.

نادلا که از قدیمی‌ترین کارمندان مایکروسافت محسوب می‌شود و بیش از ۲ دهه سابقه همکاری با غول نرم‌افزاری جهان را دارد، یکی از ستاره‌های این شرکت محسوب می‌شود و طی چند سال اخیر توانسته است بخش خدمات سازمانی و سیستم‌های پردازش ابری مایکروسافت را زنده کند.

"دون ماتریک"(Don Mattrick) مدیرعامل شرکت Zynga که تا ژوئیه گذشته مدیریت مرکز Xbox در شرکت مایکروسافت را هم برعهده داشت گفت: «او بسیار باهوش است و یک مدیر فنی ایده‌آل محسوب می‌شود. بسیار جالب است که ببینیم او در موقعیت شغلی جدید خود چه فعالیتی انجام می‌دهد. او باعث انتقال محصولات مایکروسافت به نسل آتی خواهد شد و شرایط رشد این شرکت را فراهم خواهد کرد.»

لازم به ذکر است که مایکروسافت برای انتخاب نادلا تردید فراوان داشت.
از ۱۳ سال قبل که بالمر مدیریت این شرکت را برعهده گرفت اتفاقات مختلفی رخ داد و نحوه استفاده کاربران از سیستم‌های رایانه‌ای تغییر کرد.

این فرآیند باعث شد محبوبیت مایکروسافت نزد کاربران جهانی کاهش یابد و سرانجام این شرکت تصمیم به تغییر مدیرعامل بگیرد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن