هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰

یاهو دات کام را باز نکنید/ به محض باز کردن سایت یاهو دات کام ویروسی خواهید شد

شناسه مطلب: ۳۲۹ بازدید: ۴۰۳۱

در این هفته هر کاربری که سایت یاهو دات کام yahoo.com را باز کرده ، کامپیوترش آلوده به بدافزار شده است.

بدافزار ناشناخته ای از طریق یک بنر تبلیغاتی روی کامپیوتر کاربرانی که سایت یاهو را باز کرده اند، رفته است.

بدافزار مذکور از رخنه امنیتی در جاوا سوء استفاده کرده و میلیون ها کامپیوتر را در دنیا آلوده ساخته است. بدافزار از طریق سرور ads.yahoo.com که متصل به سرور اصلی yahoo.com است، وارد شده است.

به گفته کارشناسان امنیتی در Fox IT برخی از بنرهای تبلیغاتی یاهو مخرب بوده و ضمن حمله به کامپیوترها، سیستم کاربران را آلوده می سازند.

کمپانی امنیتی Fox IT می گوید در هر ساعت ۲۷ هزار کامپیوتر آلوده شدند. بر این اساس کشورهای رومانی، انگلیس و فرانسه بیشترین آلودگی را داشته اند. این کارشناسان دلیل بیشتر آلوده شدن این کشورها را اعلام نکردند اما نوع پیکره بندی سرورها و بنرهای تبلیغاتی بر اساس کشورها می تواند یکی از دلایل اصلی باشد.

یاهو در پاسخ اعلام کرده که به شدت به حریم خصوصی کاربرانش اهمیت می دهد!! و به محض دیدن بدافزار، آن را از روی شبکه خود پاک کرده است.

 Fox IT منشا حملات را نگفته اما می گوید بدافزار از ۳۰ دسامبر خود را توزیع کرده و انگیزه تجاری پشت پرده این بدافزار تبلیغاتی بوده است و آی پی ۱۹۳.۱۶۹.۲۴۵.۷۸ از هلند یکی از منابع اصلی توزیع بوده است.

یک کامپیوتر آلوده می تواند بدافزار را به سرعت روی شبکه محلی پخش کند و با بلوکه کردن آی پی حمله کننده می توان جلوی حملات بیشتر را گرفت.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن