هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳

لیست پست های الکترونیک ایرانی

شناسه مطلب: ۱۰۷ بازدید: ۶۸۸۰
سرویس‌های ایمیل ایرانی به همراه آدرس و امکاناتشان در این مقاله به کابرانی که مایل به داشتن ایمیل ایرانی هستند می‌تواند کمک کند.
چندی پیش بود که وزیر فناوری اطلاعات از سرویس ایمیل شرکت پست پرده‌برداری کرد اما تاکنون چند شرکت در ایران مشغول به ارائه‌ی این خدمت بصورت داخلی هستند و هریک چه امکاناتی را به کاربران ارائه می‌دهند؟
 
به گزارش سراج از ایسنا در ابتدای این لیست سرویس پست الکترونیکی ایران وب میل قرار گرفته است. این شرکت که مدیریت آن برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است در ابتدا ثبت‌نام به هرکاربر ۵۰ مگابایت فضا اختصاص می‌دهد. 
 
ثبت‌نام در این سرویس کاملا رایگان بوده و سرورهای آن هم در داخل کشور قرار دارند. کاربر می‌تواند از طریق اینترانت و اینترنت به این درگاه دسترسی پیدا کند. 
 
شرکت پست هم از قافله عقب نمانده و سرور خود را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی کرده است. می‌توان گفت سرور پست فضای بیشتری را به کاربران خود اختصاص می‌دهد چرا که به جای دادن ۵۰ مگابایت به کاربر بصورت کلی، این سرویس بصورت ماهیانه ۵۰ مگابایت را برای هر فرد در نظر گرفته است. 
 
این حجم قرار است تا ۲ گیگابایت در ماه افزایش داشته باشد و کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای ادرس ایمیل خود را اختصاص کند. کاربر می‌تواند صندوق‌های خود را در این سرویس شخصی سازی کند و همچنین در نامه‌های الکترونیکی‌اش از امضای دیجیتال که نوعی سند شناسایی است و پشتوانه قضایی دارد استفاده کند. سامانه این شرکت با مروگرهای اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس، اپرا و گوگل کروم سازگار است. 
 
سرویس سوم نامش چاپار است و به نظر می‌رسد امکانات قابل قبولی دارد. کاربر می‌تواند بعد از ایجاد حساب کاربری در این پایگاه نرم‌افزار آن را دانلود کند و بدون نیاز به استفاده از مرورگر از طریق این نرم‌افزار به نامه‌های خود دسترسی داشته باشد. 
 
همچنین طراحان این سرویس یک نرم‌افزار تلفن همراه هم برای کاربرانشان در نظر گرفته‌اند تا آن‌ها بتوانند به سادگی تنها از طریق تلفن همراه خود به ای‌میلشان دسترسی پیدا کنند. همچنین کاربران می‌توانند از پروتکل امنی که روی این سرویس قرار گرفته برای اطمینان بیشتر استفاده کنند. از امکانات جالب این سرویس امکان ارسال اس ام اس به پست الکترونیک و فرستادن پست الکترونیک به پیامک است. 
 
به نظر می‌رسد توسعه اینگونه خدمات در کشور با توجه به لزوم راه اندازی شبکه ملی داخلی یا اینترانت و افزایش امنیت در نگهداری اطلاعات بوده و در آینده‌ای نزدیک، کاربران ایرانی نفس راحتی در ارسال پیام‌های خود به یکدیگر در فضای اینترانت خواهند کشید. 
 
برای ثبت‌نام در هر یک از سرویس‌ها، می‌توانید به پایگاه‌های زیر مراجعه کنید. 
ایران وب میل mail.iran.ir
میل شرکت پست mail.post.ir 
چاپار www.chmail.ir 

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن